In deze Algemene Voorwaarden worden de volgende termen gebruikt:
1.1 Abbo Stop:Single Click Solutions B.V. handelend onder de naam Abbo Stop, onderdeel van Single Click Solutions, KvK-nummer: 90502558, Wilhelminaplein 1-40, Rotterdam.
1.2 Consument:de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
1.3 Opzegging: Het beëindigen van abonnementen en contracten door de Consument bij derde partijen met behulp van de diensten van Abbo Stop.
1.4 Aanbieder:De derde partij, zoals een krant, tijdschrift, energieleverancier, verzekeringsmaatschappij of hulporganisatie, waarbij de Consument een lopend abonnement of contract wil opzeggen.
1.5 Diensten:De door Abbo Stop aangeboden diensten voor het faciliteren of ondersteunen bij het opzeggen van abonnementen en contracten.
1.6 Gebruiker:De mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst.
1.7 Overeenkomst:De door Abbo Stop geleverde dienst aan consument.
1.8 Website:De internetpagina van Abbo Stop waarop de diensten van Abbo Stop worden aangeboden..
2.1 Op alle aanbiedingen en overeenkomsten van Abbo Stop zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2 Afwijkingen en aanvullingen van de Algemene Voorwaarden zijn enkel geldig indien deze schriftelijk tussen partijen zijn overeengekomen.
3.1 Abbo Stop biedt de Consument de mogelijkheid om lopende contracten en abonnementen bij derde partijen op te zeggen.
3.2 Het aanbod van Abbo Stop omvat onder andere het verstrekken van relevante adresgegevens van de Aanbieder aan de Consument, het ter beschikking stellen van voorbereide opzegbrieven en het opzeggen van contracten, abonnementen, lidmaatschappen en verzekeringen voor de Consument.
3.3 Het aanbod van Abbo Stop kan beperkte geldigheidsduur hebben of onder voorwaarden plaatsvinden, welke duidelijk worden vermeld.
3.4 Het aanbod bevat een nauwkeurige omschrijving van de aangeboden diensten.
4.1 De overeenkomst tussen Abbo Stop en de Consument komt tot stand op het moment dat de Consument een opdracht tot dienstverlening plaatst op de website van Abbo Stop.
4.2 Door gebruik te maken van de diensten van Abbo Stop gaat de Consument akkoord met de betalingsverplichtingen die voortvloeien uit het gebruik van de diensten.
4.3 Abbo Stop behoudt zich het recht voor om de overeenkomst te weigeren of te beëindigen in geval van misbruik, fraude of het niet naleven van deze Algemene Voorwaarden.
5.1 De Consument is verantwoordelijk voor het juist en volledig verstrekken van informatie die nodig is voor het gebruik van de diensten van Abbo Stop.
5.2 De Consument is verantwoordelijk voor het opvolgen van eventuele instructies van Abbo Stop.
6.1 Alle diensten geleverd door Abbo Stop zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien Abbo Stop dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld. Door akkoord gaan met het leveren van de dienst doet de consument afstand van het herroepingsrecht.
6.2 De consument doet afstand van zijn herroepingsrecht door middel van het aanvinken van een selectievakje alvorens hij de overeenkomst aangaat. Door het aanvinken van dit selectievakje gaat de consument akkoord met het leveren van de dienst binnen de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen en doet de consument vrijwillig afstand van zijn herroepingsrecht.
7.1 Abbo Stop zal de uiterste zorgvuldigheid betrachten bij het ontvangen van de aanvraag en bij het verlenen van de diensten.
7.2 De door de Consument aangevraagde diensten zijn gekoppeld aan het door de Consument opgegeven adres aan Abbo Stop.
7.3 Abbo Stop zal de geaccepteerde aanvragen zo spoedig mogelijk uitvoeren, tenzij anders is overeengekomen met de Consument. Indien er sprake is van vertraging in de levering, zal Abbo Stop de Consument hierover zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen twee weken na de aanvraag, informeren.
8.1 Alle op de Website en in andere van Abbo Stop afkomstige materialen vermelde prijzen zijn inclusief BTW.
8.2 Indien er verzendkosten worden gerekend, zal dit duidelijk, tijdig voor het sluiten van de Overeenkomst worden vermeld. Daarnaast zullen deze kosten in het bestelproces apart worden weergegeven.
8.3 In het geval van ongeoorloofde stornering of niet tijdige betaling van (een gedeelte van) het verschuldigde bedrag stuurt Abbo Stop een kosteloze herinnering met een betalingstermijn van 14 dagen voor het oorspronkelijke bedrag. Indien er niet binnen deze termijn wordt betaald, dan is Abbo Stop gerechtigd buitengerechtelijke incassokosten of andere gerelateerde kosten in rekening te brengen. Deze kosten kunnen bij uitblijven van betaling voor bedragen tot € 2.500,- oplopen tot 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 40,-.
9.1 Abbo Stop verwerkt persoonsgegevens zoals omschreven in de privacyverklaring van Abbo Stop.
10.1 Abbo Stop is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit het gebruik van de diensten, tenzij deze schade het gevolg is van:
11.1 In geval van overmacht is Abbo Stop niet gehouden tot het nakomen van haar verplichtingen. Abbo Stop kan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade die het gevolg van overmacht is.
11.2 Onder overmacht wordt verstaan: elke omstandigheid buiten de controle van Abbo Stop die de nakoming van haar verplichtingen verhindert of belemmert, zoals natuurrampen, stakingen, technische storingen of overheidsmaatregelen.
11.3 In geval van overmacht zal Abbo Stop de Consument zo spoedig mogelijk informeren en zullen partijen in overleg treden om tot een passende oplossing te komen.
12.1 Abbo Stop behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
13.1 Klachten over de diensten van Abbo Stop dienen zo spoedig mogelijk, volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend bij Abbo Stop. Dit kan worden gedaan via het e-mailadres [email protected].
13.2 Klachten die bij Abbo Stop worden ingediend, krijgen binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, een inhoudelijke reactie van Abbo Stop. Indien de klacht een langer verwerkingsproces vereist, zal Abbo Stop binnen de termijn van 14 dagen reageren met een ontvangstbevestiging en een indicatie wanneer de Consument een meer gedetailleerd antwoord kan verwachten.
13.3 In het geval dat de klacht niet binnen een redelijke termijn of binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat er een geschil dat kan worden voorgelegd aan de geschillenregeling.
14.1 Op deze Algemene Voorwaarden en de overeenkomsten tussen Abbo Stop en de Consument is Nederlands recht van toepassing.
14.2 Geschillen voortvloeiend uit deze Algemene Voorwaarden en de overeenkomsten tussen Abbo Stop en de Consument zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.
15.1 Alle rechten van intellectuele eigendom op alle in het kader van de overeenkomst ontwikkelde of geleverde Diensten of Werken berusten uitsluitend bij Abbo Stop of diens licentiegevers. Uitsluitend indien expliciet in de offerte vermeld of apart expliciet overeengekomen kunnen rechten overgedragen worden aan Consument.
16.1 Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden ongeldig of niet afdwingbaar wordt verklaard, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
16.2 Deze Algemene Voorwaarden treden in werking op 02-11-2023 en vervangen alle voorgaande versies.
16.3 Abbo Stop is gerechtigd om rechten en verplichtingen uit deze overeenkomst over te dragen aan derden.
16.4 Deze Algemene Voorwaarden zijn beschikbaar op de website van Abbo Stop en kunnen op verzoek worden toegezonden.
16.5 Abbo Stop is bereikbaar op het e-mailadres [email protected].
17.1 Door je betaalgegevens door te geven en deze betaling te bevestigen, geef je (A) Abbo Stop en Mollie, onze betaaldienst, toestemming om instructies naar je bank te verzenden om het bedrag van je rekening af te schrijven, en (B) geef je je bank toestemming om het bedrag van je rekening af te schrijven conform deze aanwijzingen. Als onderdeel van je rechten kom je in aanmerking voor een terugbetaling van je bank conform de voorwaarden van je overeenkomst met de bank. Je moet terugbetalingen binnen acht weken claimen vanaf de datum waarop het bedrag is afgeschreven van je rekening. Je rechten worden toegelicht in een overzicht dat je bij de bank kunt opvragen. Je gaat ermee akkoord meldingen te ontvangen voor toekomstige afschrijvingen tot twee dagen voordat deze plaatsvinden.